Сторінки

воскресенье, 3 марта 2019 г.

Педгодина



Планування та проведення роботи по формуванню знань з БЖД
    Стрімкі темпи розвитку нашого суспільства  висувають вимоги принципово нової стратегії виховання, нових підходів до розвитку дитини. Реалізацію цих вимог передбачає Базовий компонент дошкільної освіти в Україні, який спрямовує роботу педагогів на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності.
     Зважаючи на те, що з кожним роком збільшується кількість травмованих дітей внаслідок несформованих навичок користування предметами, речами, поведінки з незнайомими людьми, у природному довкіллі та в різних ситуаціях, постала потреба в систематичній роботі з дошкільниками, аби виробити в їхній свідомості стереотипи щодо безпеки в  життєвому  середовищі  .      
     В  освітній  лінії «Особистість дитини» Базового компонента дошкільної освіти передбачено такі  результати роботи з безпеки життєдіяльності: «Диференціює поняття «безпечне» і «небезпечне», усвідомлює важливість безпеки життєдіяльності (власної та інших людей). Знає правила безпечного перебування вдома, у дошкільному закладі, на вулиці, на воді, льоду, ігровому, спортивному майданчиках. Орієнтується у правилах поводження з незнайомими предметами та речовинами; пожежної та електробезпеки; користуванні транспортом; в основних знаках дорожнього руху тощо. Знає та може скористатися номером телефону основної служби допомоги (пожежна, медична, поліція); усвідомлює, до кого можна звернутись у критичній ситуації. Володіє навичками безпечної поведінки при агресивному поводженні однолітків або дорослих.
Програма «Українське дошкілля» включає завдання  з ознайомлення дошкільників із пожежною безпекою, правилами дорожнього руху, безпекою в побуті, поведінкою з незнайомими людьми, безпекою на природі. Ці завдання прописано в підрозділі «Безпека життєдіяльності» фізичного напрямку (розділу) роботи з дітьми. Мета реалізації підрозділу – підготувати дітей до розв’язання складних життєвих ситуацій, навчити їх захищати себе від небезпеки, а також запобігати дитячому травматизму.
 Робота з безпеки життєдіяльності планується і проводиться  потижнево протягом навчального року та повинна  опиратись на усвідомлення дітьми  цінності  власного  життя  й  здоров'я.
      Щокварталу плануються та проводяться "Тижні безпеки". Вони дають можливість залученням дітей до різних форм роботи: заняття, ігрова й театралізована діяльність, свята, конкурси, бесіди {індивідуальні, колективні), екскурсії, читання художньої літератури з використанням українського фольклору, творча діяльність дітей, психологічні тренінги,  пошуково-дослідницька діяльність, моделювання ситуацій.
Варто  максимально  використати   наочність   (ілюстрації,  альбоми, картини) та речі предметно-розвивального середовища.  
 Діти дуже вразливі та емоційно чутливі. Це потрібно враховувати як батькам, так і вихователеві при навчанні та вихованні у них правил безпеки. Отже перед нами стоїть ще одне відповідальне завдання - не зашкодиш психіці дитини, не травмувати її психічне "Я".
    Слід пам'ятати, що постійна, цілеспрямована робота  з факторами, які можуть становити загрозу життю і  здоров’ю  людини, може негативно впливати на психологічне здоров’я дітей. Дошкільники можуть отримувати значні психічні  навантаження, у них може виникнути "інформаційний невроз “ розвинутись страхи, підвищитись рівень тривожності.
Тому головне  завдання  -  не  налякати  дитину можливою  небезпекою,  а  виховати  розумну  обережність. 

Вихователь-методист              Товкач А.М.


Комментариев нет:

Отправить комментарий