СЮЖЕТНО-РОЛЬОВА
ГРА «ДИТЯЧИЙ САДОК»
1.Завдання.
·
Розвивати інтерес до гри,
діалогічне мовлення, комунікативні здібності дітей.
·
Виховувати повагу
до працівників дитячого садка, культуру спілкування.
·
Уточнити й
розширити знання малят про професії в дитячому садку: вихователя, помічника
вихователя, медичної сестри, кухаря, пралі, директора, про їхні основні трудові
дії та знаряддя праці, їх прагнення зробити все старанно; про дбайливе
ставлення дорослих до дітей. Формувати в малят вміння обирати місце для гри,
добирати атрибути, розподіляти за бажанням ролі. Допомагати дітям налагоджувати
взаємини в грі, спрямовувати на розвиток сюжету гри.
2.Словник.
Збагачувати словник дітей
словами-назвами професій працівників дитячого садка, назвами знаряддя праці;
уточнити узагальнюючі поняття іграшки,
меблі, посуд, одяг, взуття.
3.Предметно-ігрове середовище.
Іграшкові меблі: кухня,
спальня, вітальня; іграшковий посуд, фартухи, косинки, великі миски, відра,
ганчірки, мило.
4.Попередня робота.
·
Екскурсія-огляд
дитячого садка, спостереження за працею помічника вихователя, кухаря, медичної
сестри, пралі.
·
Читання оповідання
С. Баруздіна «Коли не буває нудно». Д/гра «Кому що потрібно для роботи?».
·
Д/гра «Одягнемо
ляльок на прогулянку», д/гра «Лялька захворіла».
·
Розглядання картини
«Поділися іграшками».
·
Читання Н.Калініної
«Хіба так граються?».
5. Ігрові ролі, ігрові дії.
Ігрові
ролі
|
Ігрові дії
|
Директор
|
Організовує роботу в садочку, керує працівниками,
цікавиться життям дітей в дитсадку.
|
Вихователь
|
Виховує дітей, грає з ними, навчає, розповідає казки та
інше.
|
Помічник вихователя
|
Підтримує порядок в групі, приносить їжу, разом з
дітьми накриває столи, годує дітей, миє посуд, допомагає вихователю.
|
Медична сестра
|
Відмічає дітей, вимірює зріст, вагу дітей, міряє
температуру, .
|
Кухар
|
Готує дітям їжу, видає її помічнику вихователя через
віконечко.
|
Праля
|
Пере дитячу білизну, рушники, вивішує сушитися у дворі,
прасує праскою білизну.
|
Діти
|
Граються, навчаються, слухають вихователя.
|
СЮЖЕТНО-РОЛЬОВА ГРА «ЗООПАРК».
1.Завдання.
·
Розвивати
пізнавальний інтерес, цікавість до гри, спостережливість і допитливість.
·
Виховувати
організованість, ініціативність, цікавість до оточуючого світу і професій
дорослих, культуру поведінки в громадських місцях.
·
Закріпити уявлення
дітей про зоопарк, про тварин, умови їх проживання, про професії людей в
зоопарку (касир, зоолог, ветеринар, доглядач за тваринами, сторож). Сприяти
розвитку гри, формувати вміння малят наслідувати дії дорослих, спілкуватися під
час спільної гри, будувати діалог.
2.Словник.
Збагачувати словник дітей
словами-назвами професій працівників зоопарку, назвами екзотичних тварин та
птахів, дієсловами доглядати, піклуватись,
прибирати, годувати.
3.Предметно-ігрове середовище.
Огорожа для тварин, іграшкові
тварини, каса, квитки, телефон, посуд, знаряддя для прибирання, таблички
«годувати забороняється».
4.Попередня робота.
·
Розглядання
ілюстрацій на тему «В зоопарку».
·
Перегляд через проектор фотогалереї Менського зоопарку.
·
Бесіда про зоопарк
та професії людей, що там працюють.
·
Читання віршів,
відгадування загадок про екзотичних тварин.
·
Конструювання на
тему: «Огорожа для тварин».
·
Робота з
коректурними таблицями «Тварини».
·
Д/гра «Кому що
потрібно для роботи?», д/гра «Хто де живе?».
5.Ігрові ролі, ігрові дії.
Ігрові
ролі
|
Ігрові дії
|
Директор зоопарку
|
Організовує роботу всіх працівників зоопарку,
піклується про тварин, про умови їх утримання, закуповує нових тварин.
|
Касир
|
Продає квитки відвідувачам.
|
Доглядач за тваринами
|
Доглядає за тваринами, годує їх, миє, прибирає за ними,
викликає ветеринара в разі потреби.
|
Зоолог
|
Вивчає тварин, спостерігає за їхньою поведінкою.
|
Ветеринар
|
Оглядає тварин, робить їм профілактичні щеплення, лікує
в разі потреби.
|
Сторож
|
Слідкує за порядком на території зоопарку, сторожує зоопарк в нічний час.
|
Відвідувачі
|
Купують квитки, гуляють по зоопарку, розглядають
тварин, дотримуються правил поведінки в зоопарку.
|
СЮЖЕТНО-РОЛЬОВА
ГРА «БУДІВЕЛЬНИКИ»
1.Завдання.
·
Розвивати
конструктивно-будівельні здібності дітей, творчу уяву, кмітливість, вміння
орієнтуватись в просторі.
·
Виховувати
організованість, ініціативність, цікавість до професії будівельника,
ввічливість у спілкуванні.
·
Закріпити знання
дітей про професію будівельника,про особливості та колективний характер праці
мулярів, монтажників, кранівників, водіїв; сприяти виникненню гри, вчити
самостійно розподіляти ролі, наслідувати дії дорослих. Формувати вміння
відтворювати свої уявлення про предмети засобами конструювання з будівельного
матеріалу.
2.Словник.
Збагачувати словник дітей
словами-назвами будівельних професій: муляр, монтажник, кранівник, водій
панелевоза, електрик, покрівельник, бригадир; прикметниками: висотний, міцний,
сучасний, красивий; дієсловами: керувати, будувати, фарбувати, вантажити,
планувати, здавати.
3.Предметно-ігрове середовище.
Вантажні машини, бетонозмішувальний
автомобіль, каски та жилетки для будівельників, великий будівельний матеріал.
4.Попередня робота.
- Розглядання ілюстрацій з
альбому Л.В.Артемової «Будується дім».
- Бесіда про працю
будівельників.
- Читання уривків з вірша
С.Баруздіна «Хто побудував цей дім».
- Екскурсія на будівництво,
спостереження за роботою крана (з відстані).
- Робота з коректурними
таблицями.
- Д/гра «Що кому потрібно для
роботи?».
5. Ігрові ролі, ігрові дії.
Ігрові
ролі
|
Ігрові дії
|
Бригадир
|
Організовує роботу бригади будівельників, керує
процесом будівництва.
|
Муляр
|
Зводить стіни з цегли
|
Монтажник
|
Складає будинок з готових частин (панелей).
|
Кранівник
|
Працює на крані, підіймає та опускає вантажі.
|
Водій панелевозу
|
Привозить на будівництво панелі та інший будматеріал.
|
Водій бетонозмішувачу
|
Мішає бетон.
|
Електрик
|
Проводить електрику в будинок.
|
Маляр
|
Фарбує стіни, стелю, підлогу.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий