Сторінки

четверг, 21 февраля 2019 г.

Сюжетно-рольова гра



СЮЖЕТНО-РОЛЬОВА ГРА «ДИТЯЧИЙ САДОК»

1.Завдання.

·        Розвивати інтерес до гри, діалогічне мовлення, комунікативні здібності дітей.

·        Виховувати повагу до працівників дитячого садка, культуру спілкування.
·        Уточнити й розширити знання малят про професії в дитячому садку: вихователя, помічника вихователя, медичної сестри, кухаря, пралі, директора, про їхні основні трудові дії та знаряддя праці, їх прагнення зробити все старанно; про дбайливе ставлення дорослих до дітей. Формувати в малят вміння обирати місце для гри, добирати атрибути, розподіляти за бажанням ролі. Допомагати дітям налагоджувати взаємини в грі, спрямовувати на розвиток сюжету гри.
2.Словник.
Збагачувати словник дітей словами-назвами професій працівників дитячого садка, назвами знаряддя праці; уточнити узагальнюючі поняття іграшки, меблі, посуд, одяг, взуття.
3.Предметно-ігрове середовище.
Іграшкові меблі: кухня, спальня, вітальня; іграшковий посуд, фартухи, косинки, великі миски, відра, ганчірки, мило.
4.Попередня робота.
·        Екскурсія-огляд дитячого садка, спостереження за працею помічника вихователя, кухаря, медичної сестри, пралі.
·        Читання оповідання С. Баруздіна «Коли не буває нудно». Д/гра «Кому що потрібно для роботи?».
·        Д/гра «Одягнемо ляльок на прогулянку», д/гра «Лялька захворіла».
·        Розглядання картини «Поділися іграшками».
·        Читання Н.Калініної «Хіба так граються?».



5. Ігрові ролі, ігрові дії.
Ігрові
ролі
Ігрові дії
Директор
Організовує роботу в садочку, керує працівниками, цікавиться життям дітей в дитсадку.
Вихователь
Виховує дітей, грає з ними, навчає, розповідає казки та інше.
Помічник вихователя
Підтримує порядок в групі, приносить їжу, разом з дітьми накриває столи, годує дітей, миє посуд, допомагає вихователю.
Медична сестра
Відмічає дітей, вимірює зріст, вагу дітей, міряє температуру, .
Кухар
Готує дітям їжу, видає її помічнику вихователя через віконечко.
Праля
Пере дитячу білизну, рушники, вивішує сушитися у дворі, прасує праскою білизну.
Діти
Граються, навчаються, слухають вихователя.




СЮЖЕТНО-РОЛЬОВА ГРА «ЗООПАРК».
1.Завдання.
·        Розвивати пізнавальний інтерес, цікавість до гри, спостережливість і допитливість.
·        Виховувати організованість, ініціативність, цікавість до оточуючого світу і професій дорослих, культуру поведінки в громадських місцях.
·        Закріпити уявлення дітей про зоопарк, про тварин, умови їх проживання, про професії людей в зоопарку (касир, зоолог, ветеринар, доглядач за тваринами, сторож). Сприяти розвитку гри, формувати вміння малят наслідувати дії дорослих, спілкуватися під час спільної гри, будувати діалог.
2.Словник.
Збагачувати словник дітей словами-назвами професій працівників зоопарку, назвами екзотичних тварин та птахів, дієсловами доглядати, піклуватись, прибирати, годувати.
3.Предметно-ігрове середовище.
Огорожа для тварин, іграшкові тварини, каса, квитки, телефон, посуд, знаряддя для прибирання, таблички «годувати забороняється».
4.Попередня робота.
·        Розглядання ілюстрацій на тему «В зоопарку».
·        Перегляд  через проектор фотогалереї  Менського зоопарку.
·        Бесіда про зоопарк та професії людей, що там працюють.
·        Читання віршів, відгадування загадок про екзотичних тварин.
·        Конструювання на тему: «Огорожа для тварин».
·        Робота з коректурними таблицями «Тварини».
·        Д/гра «Кому що потрібно для роботи?», д/гра «Хто де живе?».




5.Ігрові ролі, ігрові дії.
Ігрові
ролі
Ігрові дії
Директор зоопарку
Організовує роботу всіх працівників зоопарку, піклується про тварин, про умови їх утримання, закуповує нових тварин.
Касир
Продає квитки відвідувачам.
Доглядач за тваринами
Доглядає за тваринами, годує їх, миє, прибирає за ними, викликає ветеринара в разі потреби.
Зоолог
Вивчає тварин, спостерігає за їхньою поведінкою.
Ветеринар
Оглядає тварин, робить їм профілактичні щеплення, лікує в разі потреби.
Сторож
Слідкує за порядком на території зоопарку, сторожує  зоопарк в нічний час.
Відвідувачі
Купують квитки, гуляють по зоопарку, розглядають тварин, дотримуються правил поведінки в зоопарку.



СЮЖЕТНО-РОЛЬОВА  ГРА «БУДІВЕЛЬНИКИ»
1.Завдання.
·        Розвивати конструктивно-будівельні здібності дітей, творчу уяву, кмітливість, вміння орієнтуватись в просторі.
·        Виховувати організованість, ініціативність, цікавість до професії будівельника, ввічливість у спілкуванні.
·        Закріпити знання дітей про професію будівельника,про особливості та колективний характер праці мулярів, монтажників, кранівників, водіїв; сприяти виникненню гри, вчити самостійно розподіляти ролі, наслідувати дії дорослих. Формувати вміння відтворювати свої уявлення про предмети засобами конструювання з будівельного матеріалу.
2.Словник.
Збагачувати словник дітей словами-назвами будівельних професій: муляр, монтажник, кранівник, водій панелевоза, електрик, покрівельник, бригадир; прикметниками: висотний, міцний, сучасний, красивий; дієсловами: керувати, будувати, фарбувати, вантажити, планувати, здавати.
3.Предметно-ігрове середовище.
Вантажні машини, бетонозмішувальний автомобіль, каски та жилетки для будівельників, великий будівельний матеріал.
4.Попередня робота.
- Розглядання ілюстрацій з альбому Л.В.Артемової «Будується дім».
- Бесіда про працю будівельників.
- Читання уривків з вірша С.Баруздіна «Хто побудував цей дім».
- Екскурсія на будівництво, спостереження за роботою крана (з відстані).
- Робота з коректурними таблицями.
- Д/гра «Що кому потрібно для роботи?».


5. Ігрові ролі, ігрові дії.
Ігрові
ролі
Ігрові дії
Бригадир
Організовує роботу бригади будівельників, керує процесом будівництва.
Муляр
Зводить стіни з цегли
Монтажник
Складає будинок з готових частин (панелей).
Кранівник
Працює на крані, підіймає та опускає вантажі.

Водій панелевозу
Привозить на будівництво панелі та інший будматеріал.
Водій бетонозмішувачу
Мішає бетон.
Електрик
Проводить електрику в будинок.
Маляр
Фарбує стіни, стелю, підлогу.


Комментариев нет:

Отправить комментарий