ПЕРУКАРНЯ
ЗАВДАННЯ:
·
розвивати інтерес і
пошану до професії продавця;
·
виховувати навички
культурної поведінки в суспільних місцях;
·
розширити знання про працю продавця, про взаємовідносини продавця з
покупцями, про товари, які продаються у різних магазинах, заохочувати
дітей реалізовувати і розвивати сюжет гри; допомагати
дітям налагоджувати взаємодію в спільній грі; учити визначати потрібний
асортимент товарів, необхідних для гри; добирати товари для магазину; навчати діяти в таких
ситуаціях, що активізують характерні стосунки продавців, вантажників, покупців;
спрямовувати дітей на цільове використання покупок в інших за сюжетами іграх.
СЛОВНИК: магазин, продавець, покупець, слова – назви предметів, що продаються в
магазині, терези, каса.
ПОПЕРЕДНЯ
РОБОТА:
1. Перегляд відео презентації:
«Про роботу продавця»
2.Бесіда «Як я з мамою ходив до
магазину»(овочевий, продуктовий, електропобутових приладів, господарчих
товарів).
3. Етична бесіда про поведінку дітей у суспільних місцях, у тому числі в магазині.
4.Розповідь вихователя про
професію продавця.
5.Перегляд картин або
фотоелюстрацій про роботу магазину.
6.Д/гра «Хто найбільше назве
предметів для магазину», «Хто найбільше назве дій», «Лото».
7. Ігрова вправа: «Допоможемо
ляльці обрати покупку».
8.Гра-заняття
«Магазин». Звернути увагу на правила поведінки в магазині.
9.Читання
Ч.Янгорський «В магазині іграшок».
ІГРОВІ РОЛІ: продавець, директор магазину, водій, покупці, касир. ІГРОВІ ДІЇ:
Ролі
|
Рольові дії
|
|
Директор магазину
|
Організовує роботу працівників магазину; робить заявки
на отримання товарів; звертає увагу па правильність роботи продавця і касира;
розмовляє з покупцями
|
|
Покупці
|
Називають касирові, що вони хочуть придбати і скільки;
розплачуються грошима; одержують чек від касира, за ним одержують товар
|
|
Продавець
|
Видає товар за чеком;
звіряє за ним кількість товарів;
ставиться до покупців
|
|
Касир
|
Запитує у покупця, що
він хоче придбати і скільки; пробиває чек (малює на чеку відповідну кількість
паличок); видає його; дає здачу
|
|
Шофери
|
Доставляють певну
кількість різноманітних товарів; отримують заявки на їх отримання від
директора магазину
|
|
Працівники
|
Вивантажують, отримують
товар на складі; розносять по відділах
|
|
СЮЖЕТНІ ЛІНІЇ:
·
Купівля одягу в магазині.
·
Магазин меблів.
·
З мамою до магазину.
·
В магазин за подарунком на день народження.(мами, тата,
сестрички,зайчика і т.д.)
ЛІКАРНЯ
ЗАВДАННЯ:
·
розвивати інтерес і
пошану до професії лікаря;
·
виховувати чуйне ставлення
до хворого, доброзичливість, культуру поведінки;
·
поглиблювати зміст
взаємин виконавців ігрових ролей лікаря, медсестри, провізора, санітарки
(взаємовиручка, чуйність, прагнення допомогти хворому, потерпілому); створювати
ситуації для виявлення пацієнтами поваги, вдячності до медичних працівників;
удосконалювати вміння спілкуватися одне з одним під час гри, виявляючи
співпереживання, доброзичливість, співчуття; давати відповідну оцінку вчинкам
товаришів; засуджувати прояви байдужості, неуважності, безвідповідальності;
допомагати дітям налагоджувати взаємодії в спільній грі; стимулювати творчу
активність дітей в грі.
СЛОВНИК:лікарня,лікар, медсестра, хворий, стетоскоп, термометр, шприц, шпатель,
ліки, вітаміни, слова назви спецодягу.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА:
1.Читання К.Чуковського «Лікар Айболить».
2. Перегляд ілюстрацій «Лялька захворіла».
3. Спостереження за роботою медсестри ЗДО.
4. Бесіда «Як лікар лікує дітей».
5.Читання Е.Крилова «Як лікували півня».
6. Д/ігри « Кому, що потрібно для роботи», «Чий предмет?»,
«Що зайве?»
7. Конструювання
на тему «Ліжко».
8. Знайомство з атрибутами: стетоскоп, термометр, шприц,
шпатель, вітаміни і т.д.
ІГРОВІ РОЛІ: головний лікар, лікар, медсестра, санітарка, реєстратор,
хворий.
ІГРОВІ ДІЇ:
Ролі
|
Рольові дії
|
Головний лікар
|
Приймає на роботу
медичних працівників; організовує роботу; контролює її;
розмовляє з хворими
|
Сімейний лікар
|
Приймає пацієнта;
вислуховує його; прослуховує; призначає лікування; дає поради; видає
лікарняний лист
|
Медсестра
|
Виконує призначення
лікаря; розмовляє з хворими; миє інструменти
|
Санітарка
|
Прибирає медичний
кабінет (миє підлогу, протирає пил)
|
Реєстратор
|
Записує хворих на
прийом; видає талон на прийом і медичну карту
|
Пацієнт
|
Приходить на прийом до
лікаря з талоном і медичною картою; розповідає і показує, що болить; виконує
всі поради та призначення лікаря
|
СЮЖЕТНІ ЛІНІЇ:
·
В лікарню приходять хворі.
·
Звірі зібралися, щоб побудувати лікарню для мешканців
лісу.
·
Лікар завітав до хворої Оленки, оглянув її, призначив
ліки.
·
Викликаймо швидку допомогу.
·
Ветеринарна клініка.(лікування собачки Тузика)
ПЕРУКАРНЯ
ЗАВДАННЯ:
·
розвивати діалогічне мовлення, поглиблювати словарний
запас;
·
виховувати доброзичливе ставлення одне до одного;
·
продовжувати знайомство з роботою та приладдям перукаря,подавати
зразки поєднування різних задумів у тематиці спільної гри; заохочувати приймати
на себе роль і виконувати відповідні ігрові дії, використовувати під час гри
інструменти перукаря і називати їх; учити переконувати учасників гри у
доцільності розвитку запропонованих ними варіантів сюжету гри, зважати на
цікаві та переконливі пропозиції одноліток; сприяти встановленню в грі рольової
взаємодії та рольових взаємин; формувати правильні взаємини дітей у колективі.
СЛОВНИК: перукар, прибиральниця, касир, клієнт, ножиці, фен, бігуді, шампунь, чоловічий салон, жіночий салон,
пелерина.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА:
1.Читання потішки «Рости коса до поясу».
2.Перегляд ілюстрацій з роботою перукаря.
3. Перегляд альбому зі зразками зачісок.
4. Свято для ляльок «Приведемо ляльок у порядок».
5.Розповідь вихователя: «Як я ходив до перукарні»
6. Д/ігри «Кому
потрібний гребінець?», «Покажи ляльці як працює перукар», «Що зайве?».
7. Знайомство з
атрибутами: ножиці, гребінець, фен, бігуді, різні пляшечки.
8. Відгадування
загадок відповідно до теми.
ІГРОВІ РОЛІ: перукар(чоловічий,
жіночий), прибиральниця, касир, клієнт. ІГРОВІ ДІЇ:
Ролі
|
Рольові дії
|
|
Перукар
|
Робить зачіски; миє голову; сушить феном волосся;
підстригає; виписує талон на певну суму для оплати; розмовляє з клієнтом; дає
поради
|
|
Завідувач
|
Організовує роботу працівників; розподіляє кадри;
усуває конфлікти; робить заявки на придбання косметичних засобів
|
|
Касир
|
Приймає платню за послугу; дає здачу; записує в журнал
про послугу
|
|
Шофер
|
Доставляє косметичні засоби з магазину до перукарні;
одержує товар у магазині
|
|
Клієнт
|
Робить замовлення; розраховується за нього; перевіряє
його; дякує за роботу
|
|
Прибиральник
|
Підмітає, миє підлогу
|
|
СЮЖЕТНІ ЛІНІЇ:
·
Лялька Оленка завітала в перукарню.
МОРЯКИ
ЗАВДАННЯ:
·
розвивати інтерес
у грі; формувати позитивні взаємини між дітьми.
·
виховувати витримку,
увагу, спритність в екстремальних ситуація
·
активізувати інтерес
дітей до праці моряків та рибалок: капітана, матросів, кока, лікаря;
заохочувати їх наслідувати сміливі вчинки, відповідальне ставлення до справи;
поглиблювати знання про різний водний транспорт; підвести дітей до узагальнення
знань про колективний характер праці моряків на вантажних, пасажирських,
риболовецьких суднах; допомагати дітям налагоджувати
взаємини в спільній грі; допомогти розгорнути сюжет
СЛОВНИК: капітан, моряк,
рибалка, кок.
ПОПЕРЕДНЯ
РОБОТА:
1. Читання оповідань про моряків, про водний транспорт..
2. Перегляд ілюстрацій про моряків, про водний транспорт.
3. Перегляд слайдів із мультфільму «В порту».
4. Бесіда про працю моряків та водного транспорту.
5. Д/ігри «На землі, на небі, на воді», «Кому що потрібно для роботи».
6. Настільна гра-лото «Транспорт».
7. Аплікація «Параход на річці».
8. Ручна праця: виготовлення бінокля, рупора, кольорових прапорців,
рятувального круга.
ІГРОВІ РОЛІ: начальник порту, касир, капітан, боцман, матрос, кок, судновий лікар.
ІГРОВІ ДІЇ:
Ролі
|
Рольові дії
|
Капітан судна
|
Веде судно; видивляється у бінокль косяки риб; дає
вказівки щодо підняття та опускання якоря; віддає команди рибалкам
|
Рибалки
|
Розкручують сітку; кидають її у море; ловлять рибу,
розкладають у ящики відповідно до сортів і видів
|
Моряки
|
Обслуговують моторні відсіки; миють палубу; кидають
якір
|
Кок
|
Готує їжу; накриває стіл; стежить за правильним
харчуванням на кораблі
|
СЮЖЕТНІ ЛІНІЇ:
·
Весела подорож водним транспортом.
·
Екскурсія тварин – іграшок по морю.
·
Подорож навколо світу.
ТЕАТР
ЗАВДАННЯ:
· розвивати уяву, мислення,
мовлення, емоційне сприймання; вміння разом розгортати сюжет гри, домовлятися
та обговорювати дії всіх граючих;
· виховувати доброзичливість, вміння прийти на допомогу; формувати
позитивні взаємини між дітьми;
· закріплювати
уявлення дітей про театр, поглибити уявлення про працівників театру; заохочувати
передавати знайомий сюжет у грі, користуватися атрибутами гри відповідно ролі.
СЛОВНИК:
Іменники:театр, актор, артисти, ширма, касир, квиток., костюм, глядач, оплески.
Прикметники: нарядні, веселі.
Дієслова: виступати, аплодувати, переглядати.
ПОПЕРЕДНЯ
РОБОТА:
1.
Перегляд лялькових театрів.
2.
Читання віршів про театр.
3.
Бесіда на тему: «Поведінка у театрі».
4.
Проведення ігор зі старшими дітьми.
ІГРОВІ РОЛІ: касир, контролер, водій автобуса, артисти, глядачі.
ІГРОВІ ДІЇ:
Ролі
|
Рольові дії
|
Касир
|
Продає квитки.
|
Контролер
|
Перевіряє наявність квитків.
|
Водій
|
Привозить глядачів до театру.
|
Артисти
|
Показують вистави і т.д.
|
Глядачі
|
Переглядають вистави, аплодують, купують квитки.
|
СЮЖЕТНІ ЛІНІЇ:
·
Ляльковий театр виїжджає на гастролі в дитячий садок.
·
Нам весело. (діти готуються до святкування )
ВОДІЇ
ЗАВДАННЯ
·
Розвивати інтерес до
професії водія різних видів транспорту, зв’язне мовлення, мислення.
·
Виховувати навички
ввічливого спілкування, бажання гратися в спільні ігри, вміння поступатися один
одному.
·
Розширити і поглибити
знання дітей про різні види транспорту, зокрема, автобус.
Закріпити знання про кольори світлофора. Поглиблювати знання дітей про дії та
обов'язки шофера (старанно доглядати
за машиною. Вміло нею керувати, сумлінно виконувати правила дорожнього руху). Закріпити вміння розрізняти машини за
призначенням (легкові, вантажні,
спеціальні)
·
Збагачувати словник
словами, що означають різні види транспорту, його частини. Ввести узагальнююче
слово «Транспорт»
СЛОВНИК
Іменники: водій, пасажир, кондуктор, регулювальник, автомобіль,
автобус, вантажівка, квиток, транспорт, світлофор.
Прикметники: вантажний, легковий,
пасажирський.
Дієслова: їздити, возити, перевозити, кермувати.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА:
1. Екскурсія та
спостереження за рухом транспорту, за роботою водіїв різних машин. Які машини
бувають: вантажні, легкові, а також різні за призначенням: вантажні,
пасажирські.
2. Розглянути
автобус, з'ясувати, з яких частин він складається. Хто керує автобусом, хто
їздить в автобусі? Чи всім можна їздити автобусом? Розповіді дітей про те, коли
і куди вони їздили автобусом.
3. Спостереження
за машиною, яка привозить до дитсадка молоко. Яка це машина? Хто нею керує? З
яких частин складається машина? Спостереження за розвантаженням машини.
4. Ручна праця:
виготовлення із сірникових коробочок машин. Закріпити складові частини машини:
кабіна, кузов, колеса.
5. Аплікація
«Автобус». Закріпити знання складових частин автобуса, вчити різати ножицями по
прямій, зрізати куточки.
6. Розвага «Для чого нам потрібен світлофор».
Прочитати оповідання. Тарутіна «Для чого нам світлофор».
ІГРОВІ РОЛІ: кондуктор, водій
автобуса, водій легковика, водій
вантажівки, пасажири, регулювальник руху.
ІГРОВІ ДІЇ:
Ролі
|
Рольові дії
|
Кондуктор
|
Допомагає пасажирам
потрапити в салон автобуса, знайти вільне місце, продає квитки.
|
Водій автобуса
|
Керує автобусом,
оголошує зупинка, оголошує про початок руху, закликає пасажирів бути
обережними
|
Водій
легковика
|
Керує легковим
автомобілем, підвозить знайомих. Слідує вимогам регулювальника, дотримується
правил дорожнього руху.
|
Водій
вантажівки
|
Керує вантажівкою, перевозить
вантаж на значні відстані.
|
Пасажири
|
Користуються послугами міського транспорту,
ввічливо поводять себе в ньому. Інколи користуються послугами водія
легковика, щоб швидше потрапити до місця призначення.
|
Регулювальник руху
|
Регулює рух транспорту,
підказує напрям руху. Виписує штраф за порушення правил дорожнього руху.
|
СЮЖЕТНІ ЛІНІЇ:
·
Поїздка на екскурсію
нашим містом
·
Машина привезла іграшки в
садочок
·
Сім’я виїжджає за місто
на легковому автомобілі
·
Регулювальник регулює рух
всього транспорту
СІМ*Я
ЗАВДАННЯ:
·
Розвивати бажання
гратися, пізнавальний інтерес, логічне мислення, діалогічне мовлення
·
Виховувати у
дітей повагу до праці матері. Співчувати їй, допомагати, звільнити від турбот.
Повагу до всіх членів родини.
Вчити дітей знати свій родовід, шанобливо
ставитись до найстарших членів сім'ї. Вчити самостійно
обирати зручне місце для гри, організовувати ігрову обстановку, розподіляти за
бажанням ролі, у грі поважати один одного. Вчити наслідувати теплі, уважні,
турботливі взаємини дорослих у сім'ї.
СЛОВНИК:
Іменники: сімя, родина, мама,
тато, донечка, синочок, бабуся, дідусь, сестричка, братик, тітка, дядько, собачка,
котик. Прикметники:
добрий, лагідний, турботливий, красивий Дієслова: допомагати, гратися, працювати.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА:
1. Бесіда-знайомство з членами сім'ї на
тему «Тато, мама, брат і я — от і вся моя сім'я». Згадати, як звати тата маму,
чим вони займаються, яку роботу виконують вдома, як відпочивають
2. Читання: А-Костецький «Все починається з мами».
Дати дітям уявлення про весняне свято мами, вислухати дитячі розповіді про свою
маму. Д/гра «Мама яка?»
3. Бесіда з дітьми на тему «Мамина
робота». Розповіді дітей про те, ким працює мама, де вона працює, чи були діти
на маминій роботі, що там цікавого бачили.
4. Бесіда «І бабусю і дідуся онучата
люблять дуже».
5. Д/гра «Опиши картинку». Вчити розповідати за
змістом картинки із серії «Моя сім'я». Вірш М. Познанської «Моїй мамі».
6. Малювання «Портрет моєї мами». Завдання: згадати
образ мами й намалювати. Розповідь «Моя мама — найкраща».
ІГРОВІ РОЛІ: мама, тато, діти, бабуся, дідусь, тітка, дядько.
ІГРОВІ ДІЇ:
Ролі
|
Рольові дії
|
Мама
|
Клопоче по
господарству: готує їжу, прибирає, пере одяг, прасує. Ходить на роботу, в магазин.
Приймає гостей.
|
Тато
|
Працює, ходить в
магазин, водить дітей в дитячий садок та в школу, допомагає мамі по
господарству.
|
Діти
|
Граються, ходять в
садочок та в школу, розважаються, танцюють, допомагають вдома батькам,
відвідують бабусю та дідуся.
|
Бабуся , дідусь
|
Приходять в гості до
онуків, граються з ними. Зустрічають онуків у себе в гостях, пригощають.
|
Тітка, дядько
|
Разом з усіма
відпочивають, відвідують театри, кіно, розважаються. Дарують дітям подарунки.
Приходять в гості та самі приймають гостей.
|
СЮЖЕТНІ ЛІНІЇ:
·
В гості до бабусі
·
Підготовка до свята,
знайомство з народними традиціями
·
Приготування обіду
·
Сім’я чекає гостей
·
Сім’я їде на відпочинок
·
Родина збирається на
свято в місто
·
Сезонні розваги в родині
БУДІВЕЛЬНИКИ
ЗАВДАННЯ:
·
Розвивати інтерес до
професії будівельник, підтримувати бажання приймати участь у грі, зв’язне
мовлення.
·
Виховувати стриманість,
бажання буди ввічливими одне з одним, повагу до професії
·
Розширити знання дітей
про дану професію, збагачувати словниковий запас дітей назвами будівельних
матеріалів, інструментів, потрібних будівельникам. Ознайомити з елементарними
правилами техніки безпеки на будівництві. Вчити виконувати елементарні побудови
з конструктивно-будівельного матеріалу.
СЛОВНИК:
Іменники: будівельник, споруда, кран, цегла, панель, кранівник,
архітектор
Прикметники:
добрий, лагідний, турботливий, красивий.
Дієслова: допомагати, гратися, працювати.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА:
1. Екскурсія до найближчого будівництва. Дати уявлення
про працю будівельників: муляре, водіїв вантажних автомобілів, кранівника
Розкрити зміст особливостей їхньої роботи, використання машин, важливість
взаємодопомоги. Звернути увагу на те, з чого зроблені будинки. Звідки привозять
цеглу і з чого її роблять.
2. Спостереження за будівництвом панельного будинку.
Пояснити, що одна панель—це стіна кімнати. Чи може таку велику панель підняти
людина? Хто ж тоді виконує цю роботу? (Кран та кранівник).
Розглянути на ілюстрації готові будинки.
3. Гра-заняття «Будуємо будинок».
4. Бесіда на закріплення знань про професії будівельників.
5. Малювання двоповерхового будинку.
6.
Розгляд ілюстрацій на тему «Будівництво дитячого садочка». Закріпити
знання про всі професії.
СЮЖЕТНІ
ЛІНІЇ:
·
Підготовка до будівельних
робіт: привозять будівельні матеріали, огороджують територію парканом
·
Побудова
багатоповерхового будинку
·
Побудова хатинки та
місточка для казкового героя
·
Побудова мостів через
річку
·
Побудова доріг для
автомобілів, тротуарів для пішоходів
Комментариев нет:
Отправить комментарий